RSS Feed

Posted on

Steigan blogger

«Mange av oss liker ikke alltid å forholde oss til noe vi er uenig i,» skriver Bjørgulv Braanen i kommentaren «For åpen scene» (KK 30.10.12). Dette vet jo Braanen best sjøl, så jeg må bare tro ham når han sier det. Sjøl har jeg vent meg til det, siden mediene flommer over av ting jeg er uenig i.

Men kommentaren hans er mer fordekt enn åpen. Jeg tror jeg vet hvem Braanen kritiserer, men siden han ikke nevner noen ved navn, slipper han å sitere noen kritikk også, og derfor kan han konstruere motstanderens standpunkter etter sitt eget forgodtbefinnende. Og da er det jo ikke noe vanskelig å vinne debatten.

Jeg antar at jeg er en av målskivene for Braanens kritikk, siden Klassekampens vedvarende og ukritiske bruk av de høyreorienterte herrene Asle Toje og Jon Hustad hører til mine yndlingseksempler. Men jeg har jo aldri sagt eller skrevet…

View original post 529 more words

Leave a Reply

